"Binecuvantarea si sfintirea
casei noi este ca un botez pentru om, este un fel de increstinare a casei, a
locului, a spatiului in care urmeaza a locui cineva. De aceea, vom vedea, ca pe
langa apa sfintita cu care se stropeste casa, se foloseste si ungerea cu
untdelemn sfintit precum la copilul nou botezat ungerea cu untdelemn si cu
Sfantul Mir. Este un act de marturisire a dorintei, a optiunii, a alegerii
noastre de a trai cu Dumnezeu, sub stapanirea si in imparatia lui Dumnezeu.
Prin slujba de binecuvantare
asezam casa cea noua sub obladuirea lui Dumnezeu, sub paza si binecuvantarea
Lui. Slujba savarsita de preot are menirea de a alunga orice lucrare a fortelor
raului, ea are mai intai un caracter de exorcizare a locului si a casei, asa
cum facem exorcizarile sau lepadarile inainte de botezarea pruncului nou
nascut.
Aceasta afirma, in acelasi timp
hotararea celor ce vor locui in casa respectiva de a se lepada de orice lucrare
rea, de orice pacat si faradelege si de a se feri si lupta pentru a nu cadea
sub stapanirea diavolului si a duhurilor lui in vreun fel anume. Dupa aceea, in
locul unde a fost alungata orice lucrare si prezenta a raului este adusa, prin
slujba preotului, binecuvantarea si sfintirea lui Dumnezeu, pe care El o trimite
tuturor celor care vor sa traiasca dupa voia Lui si isi exprima aceasta
hotarare.
Casa nesfintita, ca si omul
nebotezat, este vulnerabila lucrarii celui viclean si a tuturor relelor, poate
fi bantuita de duhurile rele si de rautatile oamenilor, de vrajitorii sau
blesteme. Dimpotriva, casa sfintita si cei ce locuiesc in casa sfintita si
binecuvantata sunt ocrotiti in fata tuturor relelor, daca ei insisi nu aduc
raul in casa prin savarsirea lui."
________
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu