Vaccinarea este necesitatea socială pentru supraviețuire pe termen scurt,
iar prevalența oamenilor care își dau un sens vieții este condiția de
supraviețuire pe termen lung a României. Din analiza taxonomiei motivațiilor
care duc la refuzul vaccinării și a soluțiilor prevalente pentru o viață cu
sens se poate stabili o tactică pentru a atinge repede pragul critic necesar de
oameni vaccinați în populație.
Să explorăm tabelul de mai jos, cu trei tipuri de justificări, trei tipuri
de valori care conturează sensul vieții și tactici de convingere a persoanelor
să se vaccineze:
Se poate observa că situația din stânga sus în care nu se poate acționa pentru
a determina vaccinarea este rezultatul acțiunii convergente a unui mod de viață
consumist occidental cu a unui stat român cu o democrație incipientă care
apelează la propagandă clasică. Situația din dreapta jos este rezultatul acțiunii
convergente al propagandei sino-putiniste și a comunicatorilor excesivi pentru
inducerea panicii din prima partea a pandemiei, ca simptom al unui stat cu o
democrație incipientă. În acest sens cele două situații sunt obiective.
Din cele patru posibilități existente de motivare eficace și eficientă a
oamenilor marcate cu verde și din informațiilor concrete despre situația
socială din diferite județe și localități se poate construi un plan comunicare
adaptat geografic și cu stratificare socială.
În funcție de informațiile existente la nivelul decidenților se poate
construi o grilă mai fină decât cea din tabel. Ceea ce e relevant în acest text
este modul de abordare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu