Nu locul ci modul

Nu locul ci modul

marți, 6 martie 2012

Absența teoriei evoluției biologice din programa școlară de liceu - o porcărie

Auzisem de această aberație, dar fiind cu nasul în idei prea abstracte nu i-am dat importanță, am lăsat-o să treacă pe lângă.

Azi însă i-am simțit însă pe viu efectele pentru că am participat la o întâlnire cu elevi de la liceele de elită din bucurești (http://virgilalexandruiordache.blogspot.com/2012/02/ceasornicarul-orb-film-despre-cartea.html ).

Tinerii din sală chiar erau interesați de știință. au sesizat imediat și inconsistența poziției ateiste a lui Dawkins, dar și consistența procesului de evoluție biologică modelată științific de teoria darwiniană și tot ce a urmat după ea în acest domeniu al biologiei. Cu unii am avut discuții ulterioare și a rămas să vin la ei la liceu. Din corespondența cu profesorii lor am înțeles că ei sunt foarte interesați de acest domeniu tocmai pentru că teoria evoluției a fost scoasă din programa de liceu.

Ce minți înguste ale managementului educației din România au putut lua o astfel de măsură ? Ne e lene să avem o abordare integrată punând în context filosofia cu biologia în licee? Vrem să creăm doar ignoranți fără gândire critică, pe bandă?

Cel mai trist a fost să aud de la elevi că doresc să meargă la universități din alte țări. Mulțumim clasei politice din România.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu