Nu locul ci modul

Nu locul ci modul

joi, 10 august 2023

Junta românească și iepele gestante al cunoașterii

 

Ogorul patriei trebuie arat și deoarece șeptelul a fost tăiat și consumat până la a trăi numai din carne de import au rămas numai trei iepe: a credinței, a filosofiei și a știnței moderne. N-are importanță că animalele de prăsilă nu se pun la muncă fizică, junta are nevoie de resursă umană pentru treabă ca să își întrețină stilul de viață.

 

Tarlaua din stânga e a știnței, cea din mijloc a credinței, iar cea din dreapta a filosofiei. Vechilii de la colonel în jos stau la volanul mașinilor agricole stricate trase de fiecare iapă în parte. Strigăturile de mamă și de tată, înjurăturile de cele sfinte nu mai pot avea deja efect, funcționează încă biciul și speranța unei mâîine de furajare spre seară. Ofițerii de la colonel în sus urmăresc printr-o aplicație on-line din vacanță bunul mers al lucrărilor Țării.

 

Iapa științei are spume la gură și ochii holbați. În pântec se zbate mânzul, pe spate loviturile cad torențial, în față pământul care trebui întors. Iapa credinței stă să înnebunească, trage ba spre răsărit, ba spre apus. Nu poate să ducă în sus toată povara căderilor din casele Domnului. E cea mai prost hrănită, primește numai balegile de la celelalte două și firimiturile de la mesele celor bogați, ofițerii acoperiți și copiii de nomenclaturiști. Iapa filosofiei s-ar prostitua de foame, dar nu o mai caută nimeni, fiind bătrână. Dintre toate nechează cel mai mult, ca să atragă atenția, dar nu primește nici ea mare lucru.

 

Un înger al trădării s-a urcat în vârf de munte lângă steag să încurajeze ferma. Pe creștet i s-a așezat un corb care îi acoperă ochii cu aripile și într-o atitudine princiară croncăne: niciodată. Mamele cu mai mulți copii taie din fii și le vând carnea ca să salveze pe alții. Cele cu unul singur mușcă din toți ceilalți cu furia și horărârea instinctului matern. Prietenii aleargă după cei pe care trebuie să îi vândă ca să nu rămână singuri și fără de rost în fața stăpânilor. Tinerii se adună prin cluburi subterane și peșteri nemaiavând ce să vadă la suprafața pământului.

 

Junta anunță permanent catastrofe care nu se împlinesc, până vine cea neanunțată care se împlinește. Ciclonul mătura țara cu o forță diluviană de zici că e potopul biblic. Acareturile din spatele camerelor de vederi sunt spulberate, bibliotecile inundate și risipite, tabletele și tablele inteligente scurtcircuitate, digitalizarea transformată în apă de ploaie. Pe Dunărea lată cât Bărăganul curg cadavre mari și mici fără deosebire de grad, serviciu, organizație, cartier. Gloria stă într-o barcă cu o cange și face loc atunci când pe la picioarele de poduri se adună prea multe. Cele trei iepe ale cunoașterii privesc situația de pe un deal mai înalt. Nasc și își dau sfârșitul îngrășând pâmântul din jurul ruinelor unei biserici cu școală sătească alături.

 

La retragerea apelor mânjii pornesc spre căutarea mâncării, neavând ce suge. Dau cu copitele la o parte cadavrul unui preot chircit peste potir sub o masă ca să îl protejeze și beau din trupul și sângele lui Hristos. Din pivnițele unui club al unei stațiuni montane câteva sute de tineri care nici nu observaresă evenimentele, fiind la un concert cu Gheboasă, ies la lumină. Sub conducerea liderului lor trebuie să se pună pe treabă și să refacă țara. Le e milă de cei trei mânji și îi iau sub ocrotirea lor din dragoste pentru animale. Un porumbel care n-avea unde să stea văzând noul sat așezat pe niște stânci în mijlocul mâlului vine și el să ajute.

 

Terenul ferm, dragostea rațională și îndrăzneala zborului merg împreună cu noua generație mai departe.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu