Nu locul ci modul

Nu locul ci modul

miercuri, 19 decembrie 2012

Diavol contra diavol

Iconomia dumnezeiască aduce diavolii unul împotriva celuilalt pentru ajutarea persoanelor bântuite de ei.

Am văzut diavolul lăcomiei luptat de diavolul mândriei, atunci când persoana lacomă la mâncare vrea să arate bine pentru a fi lăudată de alții sau a putea face lucruri pentru care să fie lăudat de alții. Am văzut diavolul lăcomiei luptat de cel al curviei, atunci când pentru a plăcea unei persoane de sex opus pe care o dorește persoana lacomă începe să țină la siluetă. Am văzut diavolul hoției și minciunii luptat de diavolul mândriei atunci când, pentru a nu fi dat în vileag și desconsiderat de alții, cei care mint sau fură decid să nu o mai facă. Am văzut diavolul mândriei luptat de cel al iubirii de arginți, atunci când pentru nu pierde bani persoana mândră se poartă cu modestie. Am văzut diavolul slavei deșarte prin cunoaștere științifică luptat de cel al slavei deșarte prin cunoaștere filosofică atunci când persoana vrea să înțeleagă toată iconomia dumnezeiască, să mute marea în gropița minții ei.
 
După ce diavolii se slăbesc unul pe altul omul e mai pregătit să primească ajutorul direct al lui Dumnezeu.
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu